PRINSESSA

 
Första gången vi red henne. En stark, ganska lat häst som inte riktigt ville arbeta.
Igår när jag (Julia) red Luna tänkte jag hur långt vi faktiskt kommit med henne. När hon kom til Toveryd och jag och Louice började rida henne var hon omusklad, kunde gå i form några få steg i taget och kunde inte galoppera ett varv i ridhuset. Hon slängtravade in i galoppen och var allmänt outbildad. Hon hade hoppat två små hinder i trav en gång, annars ingenting.
 
Louice och jag har kämpat som sjutton. Galopperat i skogen för att bygga kondition, tragglat dressyr och börjat hoppträna. Så många gånger har vi velat slita av allt hår i ren frustration. Men träning ger resultat.
 

Luna idag, en trevlig liten dam som trots sin ganska kompakta kropp blivit helt magisk att rida, mjuk och inte ett dugg tung.
Idag går Luna stadigt i form i både skritt och trav. Hon kan hålla galoppen på både böjda och raka spår. Hon kan galoppfattningar från både skritt och trav och snart kan hon helt perfekt från halt också. Jag har skött den mesta av hoppningen och utbildningen inom hoppningen och om två veckor ska vi vara med på antingen en klubbhoppning eller pay and jump. Vi har hoppat 75-80 cm utan svårigheter. Hon är en sådan häst som får en att våga. För några veckor sedan, när jag och Louice hoppade och hon inte hoppat Luna någon gång. Jag höjde lite utan att hon såg, bad henne hoppa och trots att hon inte tycker det är så kul att hoppa lite högre hinder gjorde hon det, på en femåring som inte hoppats särskilt mycket. Louice, du är freaking bäst!!
 
Vi är så himla stolta över vad vi lyckats trolla fram i Luna. Den glädjen man får av henne, den tror vi är unik. Det finns inte många som slår henne. Cliffe var kungen, Trasan var drottningen. Nu är Luna våran prinsessa. ♥
Vi vill även passa på att tacka alla fantastiska människor som stöttar oss och ger oss den här möjligheten. Tack till Helena som alltid tror på oss, till våra underbara föräldrar, till alla fina människor uppe på Toveryd. Ni är bäst och det ni gör mot oss är det ridsporten handlar om.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0